h

h
Niet alle produkten zijn in alle Mitra slijterijen te koop en voor sommige artikelen geldt op = op

zondag 12 juli 2009

Tweegesprek

Vandaag: Prosecco Prosecco frizzante Bellussi Del Veneto
IGT Prosecco del Veneto
€ 9,99
Mitra

A: Prosecco frizzante, hou je daar van? Deze Bellussi van de Mitra vind ik op een charmante manier neutraal, een echte doordrinker. Appel, citrus, witte perzik bruisen er doorheen. Hier probeer ook een glas.

B: Bah, Prosecco. Duizend jaar geleden dronk ik tijdens een vakantie in Veneto elke dag bij de focaccia een knetterverse, tintelfrisse, subtiel fruitige frizzante. Prosecco. Verliefd werd ik en dus wilde ik dat thuis ook schenken. Buiten, bij lekkere broodjes. Toen was het niet te vinden. Nu spuit het alle verkoopkanalen uit. Prosecco is té overal. Wat een hype en wat een te zoete, weeë rommel wordt er verkocht. Mijn liefde is getaand. En dan zet jij, hooggewaardeerde champagne-ambassadeur, míj een Prosecco voor.

A: Champagne, prosecco, cava, sekt, crémants, cap classique, van mij mag het elke dag bubbelen. En best fijn als dat niet altijd champagne hoeft te zijn. Ahum. Don’t worry deze Prosecco is prima droog, dus naakt en dus is er van alles in te proeven. Wat dat betreft moet de brut-nature-golf in de Champagne jou als muziek in de oren klinken!

B: Brut Nature, de allerdroogste bubbel, komt dus echt op?! Omdat de temperatuur stijgt, worden de druiven rijper en de zuren zachter. Daardoor is er minder of geen dosage ('suikeroplossing') nodig om een aangename champagne te maken. Spannend, dat de makers het aandurven! Maar terug naar jouw Prosecco. Deze is het drinken waard. Dank je wel, ma belle. Zomaar zuiver - en dat zijn ze lang niet allemaal - eenvoudig met ingetogen wit fruit en een klein bloemetje. Ik voel weer een vlindertje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten